Řidiči kamionů to měli za socialismu na jednu stranu snazší a na druhou stranu těžší. Máme na mysli výpočetní techniku a komunikační prostředky. V té době totiž žádné mobilní telefony neexistovaly a řidiči museli používat buď krátkovlnné vysílačky s omezeným dosahem, anebo spoléhat pouze sami na sebe. Na jednu stranu se řidič mohl lépe soustředit na jízdu, protože nebyl rozptylován ničím zvenčí, a přiznejme si, že mobilní telefony, respektive celá mobilní síť, to dovedou velmi obratně. Mobil je ale v okamžiku, kdy jej využíváme rozumně, skutečný pomocník v jakémkoli terénu. Proto si také každý řidič kamionu mobilu hledí a nepokládá jej na palubní desku nebo na sedadlo jen tak ledabyle, ale využívá různých držáků a speciálních nabíječek, které telefon dobíjí z autobaterie.
Kanystry na palivo jsou základním vybavením kamionů. Mít s sebou rezervu paliva, natankovanou v kanystrech, se vyplácí v každém případě, protože se můžete dostat do míst, kde je jen velmi omezený počet čerpacích stanic, a když kamionu dojde palivo někde v divočině, je to opravdový průšvih. Kamion bez paliva, to je jako člověk uprostřed pouště bez vody.
A když už jsme u té vody, zásoba pitné vody je pro kamioňáka totéž, co pro jeho vůz palivo. Proto také s sebou kamioňáci vozí kanystry na pitnou vodu s odčerpávacím kohoutkem.
Jak chcete dopravit náklad do horské oblasti, kde je na silnici vyšší vrstva sněhu a ledová krusta? Tam se se zimními pneumatikami nemáte šanci uplatnit a bez sněhových řetězů prostě kopec nevyjedete. V Truck shopu Convoy Truck naleznete dostatečný výběr i tohoto potřebného vybavení.
Zajistit vůz v mírném či prudším svahu, aby setrval na místě, pomáhají i zakládací klíny. Platí zde jednoduchý fyzikální zákon, kdy klín vražený pod kola nedovolí jejich otáčení ani smýkání po povrchu vozovky, a to i s velmi těžkým nákladem. Několik zakládacích klínů dokáže vypomáhat v těchto situacích velmi vydatně.